SP nr 41 im.Romualda Traugutta w Bydgoszczy

12
        DZIENNIK
   
ELEKTRONICZNY

obiady menu baner

logo sus niebieskie male

projekt po co dlaczego jak

SOiT - logo1

erasmus baner 2018a

pko sko 950x200 male

 

 

 

AKADEMIA PEDAGOGA - RADY DLA RODZICÓW NA PIERWSZE DNI SZKOŁY

 

  • Gdy dziecko nie chce zostać w szkole – nie dyskutujemy z nim, mówimy, że musi się uczyć, pokazujemy co w szkole może mu się spodobać, zostawiamy je i wychodzi (im bardziej się to przeciąga, tym silniej dziecko będzie wymuszać, żeby je zabrać).
  • Nie robimy smutnej miny - dziecko pomyśli, że też nie ma powodu do radości.
  • Nie próbujemy dziecka przekupywać, że dostanie zabawkę czy słodycze jeśli się ubierze, odrobi lekcje czy zostanie w szkole – nagroda może być tylko za coś, co dziecko już zrobiło i tylko wtedy ma motywacyjne działanie (zresztą nie zawsze musi być rzeczowa!).
  • Zapewniamy, że odbierzemy je o konkretnej porze – jesteśmy słowni i punktualni, a jeśli dziecku czas strasznie się dłuży, pokazujemy mu na zegarku, że przyjdziemy po nie, gdy wskazówki będą na...
  • Dobrze jest wymienić się telefonem z innym rodzicem – dziecko nie zawsze pamięta o wszystkim, zwłaszcza, gdy tyle dzieje się wokoło...
  • Po powrocie do domu zaczynamy od pytania: Jak było w szkole?, a nie: Czy byłeś grzeczny?
  • Nie robimy w tym czasie przemeblowania w pokoju dziecka– i tak za dużo zmian się ostatnio dokonało w jego życiu...
  • Jeśli dziecko się bawi, to nie przy oglądaniu telewizji i odwrotnie – jeśli ogląda telewizję, to nie rozkłada zabawek, ponieważ nie będzie wiedziało na czym się skoncentrować.
  • Nie straszymy szkołą (np. nauczyciel będzie zły, jak źle to zrobisz; za takie czytanie jedynka itp.).
  • Pracujemy z dzieckiem w domu, ale w innej formie, tzn. najpierw odrabiamy z nim lekcje, a potem wykonujemy dodatkowe ćwiczenia, ucząc się liczyć np. na kasztanach w parku, na kwiatach na parapecie podczas podlewania, na ciasteczkach, które robimy razem z dzieckiem.
  • Na początku pozwalamy się dziecku pobawić po lekcjach, trzeba dać mu czas na spontaniczność, beztroskę i wyładowanie energii, ale z czasem uczymy dyscypliny – najpierw nauka, potem zabawa (wszystko ma swój czas).
  • Nie zapisujemy dziecka na wszystkie dodatkowe kursy i zajęcia pozalekcyjne – wybieramy tylko te, które odpowiadają jego uzdolnieniom i zainteresowaniom (o ile dziecko samo tego chce).

 


ŻYCZYMY POWODZENIA!
Pedagog
i nauczyciele
Szkoły Podstawowej nr 41
w Bydgoszczy