SP nr 41 im.Romualda Traugutta w Bydgoszczy

12
        DZIENNIK
   
ELEKTRONICZNY

logo sus niebieskie male

projekt po co dlaczego jak

SOiT - logo1

logo

Pobierz bezpłatny program PIT PROJEKT 2015!
Przekaż 1% podatku swojej szkole!
Dowiedz się więcej na stronie
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła", www.ps.org.pl
W 2015 roku Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła" przekazało naszej placówce 3143 zł. Kwota ta pozwoliła zakupić nowy Sztandar szkoły.

 

ARCHIWUM 2011/2012

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2011/2012

W piątek, tj. 29 czerwca 2012 roku pożegnaliśmy rok szkolny 2011/2012. Akademie, które kończyły mijający rok szkolny odbyły się w sali gimnastycznej przy udziale Uczniów, Dyrekcji Szkoły, Nauczycieli i licznego grona Rodziców, według poniższego harmonogramu:

* o godzinie 9:00 dla klas IV-VI. Apel przygotowała klasa IVa pod okiem swojej wychowawczyni pani Hanny Podosek. Oprawę muzyczną zapewniał chór szkolny pod dyrekcją pana Gracjana Czapiewskigo. 
W CZASIE TEGO APELU UROCZYŚCIE POŻEGNALIŚMY KLASY SZÓSTE.
* o godzinie 11:00 dla klas 0-III. Apel klas młodszych przygotowała pani Sylwia Hałas z klasą Ic. Oprawę muzyczną zapewniły: Julia Rochowiak, i Patrycja Napieralska z klasy Vc.

Nagłośnieniem całej imprezy zajęli się chłopcy: Grzegorz Świst, Paweł Pacholewicz z klasy VIa, Filip Ziuziakowski z klasy Vc i Eryk Szotowicz z klasy Vb pod okiem pana Mirosława Przymusa. 
Dekoracje stworzyli: pani Alicja Essuman - Mensah i pan Gracjan Czapiewski. Przygotowaniem sali gimnastycznej do akademii zajęli się nauczyciele wychowania fizycznego, czyli pani Joanna Rochowska i pan Daniel Dobrowolski.

WSZYSTKIM OSOBOM, KTÓRE PRZYGOTOWAŁY 
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 
- DZIĘKUJEMY!

Dyrekcja 
Szkoły Podstawowej nr 41 
w Bydgoszczy

 

 

 

 

 

SUKCESY NASZYCH UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2011/2012


Zajrzyj na stronę PRIMUS INTER PARES: 
http://www.sp41.bydgoszcz.pl/?id=primus

Zobacz SUKCESY NASZYCH UCZNIÓW w roku szkolnym 2011/2012:http://www.sp41.bydgoszcz.pl/?id=osiagniecia

Zobacz LISTĘ WYRÓŻNIAJĄCYCH SIĘ UCZNIÓW w roku szkolnym 2011/2012:http://www.sp41.bydgoszcz.pl/?id=najlepsi

 

 

 

JESTEŚMY ZWYCIĘZCAMI AKCJI PROCTER & GAMBLE

 

 

Drodzy  Przyjaciele naszej szkoły!

W niedzielę, tj. 24 czerwca 2012 roku wzięliśmy udział w finale akcji P&G,  w hali Real, w formie Igrzysk Sportowych.
Walczyliśmy dzielnie ze Szkołą Podstawową nr 31 w Bydgoszczy i Szkołą Podstawową z Łochowa. Dzięki Państwa głosom i poparciu naszej szkoły zyskaliśmy III miejsce i nagrodę 500 zł na sprzęt sportowy dla szkoły! Dziękujemy!W naszej drużynie wystąpili: z KLAS I-III
1.Magdalena Osmałek
2.Agata Osmałek
3.Tomasz Kruk
4.Kacper Domagałaz KLAS IV-VI
1.Wiktoria Piechnik
2.Wiktoria Chmielewska
3.Kamil Podkrólewicz
4.Patryk Hałas

Dzięki Państwa poparciu, przy okazji zakupów, zdobyliśmy nagrody i mieliśmy okazję wziąć udział w świetnej zabawie.

 


Naszym opiekunem była pani Grażyna Kwiatkowska 
i mama naszych uczennic pani Osmałek

 

 

 

WAKACJE TUŻ, TUŻ. CZAS PODSUMOWAĆ NASZE OSIĄGNIĘCIA

W tym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły po raz pierwszy brali udział w Miejskim Konkursie Matematycznym – „Liczydełko” organizowanym pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta  Bydgoszczy. Konkurs jest organizowany  przez Szkołę Podstawową nr 64. W tegorocznej  edycji brało udział 417 uczniów z 21 placówek. Z naszej szkoły brało  w nim udział 10 uczniów z klas drugich  i 11 uczniów  z klas trzecich. Uczniowie zmagali się z bardzo trudnymi zadaniami matematycznymi.  Wcale nie było łatwo, ale udało się. Największy sukces osiągnęli:
    Klasy drugie:

  • Maciej Szymczak – IIC – I miejsce
  • Krzysztof Schab – IIB – wyróżnienie

    Klasy trzecie:

  • Agata Osmałek – IIIA – II miejsce
  • Gracjan Bagniewski – IIIB -  III miejsce
  • Miłosz Wasilewski –IIIA – wyróżnienie
  • Paula Zbytniewska – IIIC – wyróżnienie
  • Wiktoria Belka  - IIIA – wyróżnienie

Brawo! Gratulujemy wszystkim zwycięzcom,  ich rodzicom i nauczycielom.

 

 

NASZ  ZWYCIĘZCA  - MACIEJ SZYMCZAK Z KL. IIC

A to, nasza zwycięska ekipa z Prezydentem Bydgoszczy Panem Rafałem Bruskim, który osobiście wręczał nagrody i dyplomy.

                                                                                                                                            Tekst opracowała
pani Teresa Górna

 

 

 

CZAS NAUKI POZA SZKOŁĄ..., CZYLI WYCIECZKI SZKOLNE


15 maja br. klasy 1 a i 1 b pojechały na pierwszą całodniową wycieczkę szkolną do Miasteczka westernowego „KANSAS CITY” Rudnik k. Grudziądza. Miejsce było atrakcyjne z dużą ilością niespodzianek. Poznaliśmy codzienne życie kowbojów i  ich zwyczaje. Odwiedziliśmy park dinozaurów oraz krainę bajek i baśni. To była wspaniała wycieczka. Doświadczyliśmy wielu ciekawych przeżyć i spędziliśmy czas w miłym towarzystwie.

Tekst opracowała pani Ewa Bednarek

 

 

 

W środę, 30 maja br. wybrałem się z całą klasą na wycieczkę do Malborka. Jechaliśmy dużym i wygodnym autokarem. Podczas postoju na stacji benzynowej, spotkała nas bardzo miła niespodzianka. Pani wychowawczyni zaproponowała nam zwiedzanie pobliskiego mini zoo. Podziwialiśmy pawie, osły, bażanty, daniele, strusie i wiele innych zwierząt. Około południa dotarliśmy na miejsce.
Zamek w Malborku powstał w XIII wieku. Jest ogromny i nadal, przez wiele lat sprawia na zwiedzających ogromne wrażenie. Jest to największa, murowana budowla w Europie. Nie potrafię sobie wyobrazić, ilu cegieł zużyto na jego budowę. 
Wejście na zamek prowadziło przez drewniany most, który trząsł się na wszystkie strony. Bardzo podobał mi się dziedziniec zamku, z którego podziwialiśmy mury oraz klasztor. Szkoda, że nie zwiedziliśmy wieży zamkowej, choć z drugiej strony strasznie bym się bał tam wejść. Ogromnie zaciekawił mnie klasztor. Szczególnie podobał mi się skarbiec. Skrzynie, monety, ozdoby ze złota, kielichy, to wszystko przetrwało wieki i cieszy nasze oczy do dziś. Ja i moi koledzy z niecierpliwością czekaliśmy, kiedy zobaczymy zbrojownię. W końcu się doczekaliśmy. Powiem szczerze, było co oglądać. Widzieliśmy tam zbroje, miecze, tarcze, kusze i pistolety. Mnie najbardziej podobały się dwie bombardy, które były ozdobą zbrojowni. Mieliśmy też okazję do kupienia różnych pamiątek. Wybór był ogromny.
Zamek w Malborku, to wielka i wspaniała budowla. To jeden z najważniejszych zabytków naszej kultury. Jednocześnie jest to prawdziwa twierdza. Teraz już wiem, dlaczego polskie wojsko nie potrafiło jej zdobyć. Bardzo się cieszę, że nasza wychowawczyni postanowiła zabrać nas na tę wycieczkę. Będziemy ją długo i mile wspominać.

Michał Kowalewski – uczeń klasy IV c

 

 

 

 

 

II FESTYN RODZINNY JUŻ ZA NAMI...

 

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY 
WSZYSTKIM GOŚCIOM,
czyli uczniom, przedszkolakom
i ich rodzicom (opiekunom) oraz sympatykom szkoły,
że byliście z nami – pomimo niesprzyjającej i kapryśnej pogody 
– w czasie
II FESTYNU RODZINNEGO
który odbył się 
w sobotę, tj. 2 czerwca 2012 roku w naszej szkole.

Dziękujemy także za to, że tak ochoczo włączyliście się przygotowane przez nas atrakcje!

Mamy nadzieję, że coroczny Festyn Rodzinny w naszej szkole stanie się tradycją 
i naszym wspólnym świętem.

 

 Zachęcamy do przeczytania ARTYKUŁU:http://bydgoszcz.gazeta.pl/szwederowo/1,112632,11849927,
II_Festyn_Rodzinny__Konie_jednak_pachna_inaczej.html

 

Dyrekcja i nauczyciele 
Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc czerwiec 2012 roku w wysokości 51,30 zł (19 obiadów x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 1 do 5 czerwca 2012 roku od godz. 7:30.
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca. Ponadto, 8 czerwca br. to dzień wolny do zajęć dydaktycznych –można zrezygnować z obiadu. 
Proszę również o zgłaszanie planowanych nieobecności na obiadach w dni wycieczek szkolnych.

 

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

                            

 

KONKURS PLASTYCZNY – PIRAMIDA ZDROWIA


W ramach akcji AKTYWNIE PO ZDROWIE oraz konkursu superklasy W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH ogłaszam konkurs plastyczny dla klas I-III.
Praca konkursowa ma przedstawiać piramidę zdrowia z hasłem promującym prawidłowe odżywianie i aktywny tryb życia. 
Prace będą oceniane oddzielnie w klasach  I, II i III.  Przyznane punkty zostaną dopisane do punktacji  konkursu  superklasy.  Format prac i technika wykonania  dowolna.
Prace dostarczamy do 18 maja 2012 roku.

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY!
Marzena Jelińska

 

 

 

 

DYSKOTEKA PROZDROWOTNA PN. "AKTYWNIE PO ZDROWIE"


http://www.pm105lodz.wikom.pl/pictures/zdrowie001.gif


Przed nami kolejna akcja prozdrowotna.
Dnia 17 maja 2012 roku o godzinie 16.00  na holu III piętra  odbędzie się dyskoteka zdrowia dla maluchów.
Podczas dyskoteki oprócz „ tańców wygibańców” dzieci będą miały możliwość uczestniczenia  w licznych konkursach o tematyce dotyczącej dbałości o swoje zdrowie.
Na zwycięzców czekają zdrowe i smaczne nagrody!!!!
Na imprezę zapraszamy wszystkich uczniów z klas 0-III oraz starsze przedszkolaki.

SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Marzena Jelińska

 

 

 

 

ZAPROSZENIE NA II FESTYN RODZINNY


 SERDECZNIE ZAPRASZAMY
wszystkich uczniów i przedszkolaków
 z rodzicami (opiekunami)
na  II Festyn Rodzinny, 
który odbędzie się 
w sobotę, tj. 2 czerwca 2012 r. w
godzinach od 8.45 do 12.30

Gwarantujemy dobrą zabawę i wiele atrakcji, w tym m.in.:

  • zawody sportowe dla dzieci z przedszkoli o puchar Rady Rodziców SP 41 w Bydgoszczy
  • podsumowanie konkursu „Warto być dobrym” i  SUPERKLASY
  • wystawę posterową „Śladami Leona Wyczółkowskiego” wypożyczoną z Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy
  • zabawy z wodzirejem
  • loterię fantową
  • kiermasz taniej książki
  • pokazy robotów
  • malowanie twarzy
  • usługi fryzjerskie
  • zjeżdżalnię dmuchaną
  • koło fortuny
  • przejażdżkę konikami
  • pokaz służb mundurowych
  • aukcję prac plastycznych uczniów
  • festiwal nauki

W czasie festynu można będzie kupić popcorn, zaś w świetlicy szkolnej będzie działać kawiarenka.

Dyrekcja, nauczyciele i uczniowie 
Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy

 

  

 

ŻYCZENIA Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA DZIECKA


"[...] Wszystkie dzieci nasze są: 
Kasia, Michael, Małgosia, John, 
na serca dnie mają swój dom, 
uchyl im serce jak drzwi. 
Wszystkie dzieci nasze są: 
Borys, Wojtek, Marysia, Tom, 
niech małe sny spełnią się dziś, 
wyśpiewaj marzenia, a świat 
będzie nasz! [...]"
- Jacek Cygan


Z okazji Dnia Dziecka, życzymy wszystkim dzieciakom, 
aby ich dzieciństwo było jak najlepsze i aby trwało jak najdłużej!


Dyrekcja 
i Grono Pedagogiczne
 Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy

 

  

 

EUROPEJSKA NOC MUZUEÓW 2012

Europejska Noc Muzeów 2012 w naszym mieście odbywać się będzie pod hasłem "To Leona czas". 19/20 maja 2012 roku od godz. 17:00 będzie można darmowo zapoznać się z dziełami wybitnego polskiego malarza i grafika Leona Wyczółkowskiego. Organizatorzy Nocy Muzeów 2012 w Bydgoszczy przygotowali dla mieszkańców wiele atrakcji, które można sprawdzić wchodząc na stronę: http://muzeum.bydgoszcz.pl/wydarzenia/4,1276,0,0,Europejska-Noc-Muzeow-2012

 

 

 

 

ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA

Z okazji kolejnej Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja w naszej szkole odbyły się uroczyste apele: w czwartek, tj. 26 kwietnia br. dla klas I-III, a w piątek, tj. 27 kwietnia br. dla klas IV-VI. Organizatorkami uroczystych apeli były panie: Jadwiga Salus oraz Beata Nowicka. Oprawę muzyczną zapewniał Chór Szkolny pod kierunkiem pana Gracjana Czapiewskiego. 


KONSTYTUCJA 3 MAJA

Ustawa Rządowa, czyli Konstytucja 3 Maja, była drugą na świecie, a pierwszą w Europie ustawą zasadniczą. Uchwalona na Sejmie Czteroletnim w 1791 roku przez stronnictwo patriotyczne jako rezultat kompromisu ze stronnictwem królewskim, była wynikiem dążeń do naprawy stosunków wewnętrznych w Rzeczpospolitej po I rozbiorze ustalając podstawy ustroju nowożytnego w Polsce. POSTANOWIENIA KONSTYTUCJI

Jej wstępnym etapem było Prawo o sejmikach z 24 III 1791 roku oraz Prawo o miastach (królewskich) z 18 IV 1791 roku. Pozostawiała ustrój stanowy, z pewnymi drobnymi zmianami: znacznie uszczuplono wpływy magnaterii na elekcję, Senat i zarząd kraju, wykluczając z sejmików szlachtę nieposesjonatów, stanowiącą najgorliwszą klientelę magnatów. W prawie wyborczym feudalny cenzus urodzenia szlacheckiego zastąpiono burżuazyjnym cenzusem posiadania. Mieszczanom zatwierdzono prawo nabywania dóbr i uzyskiwania nobilitacji.
Utrzymując poddaństwo Konstytucja pozbawiała szlachtę prawa najwyższej zwierzchności wobec poddanych, przyjmując ich "pod opiekę prawa i rządu krajowego". Indywidualne umowy chłopów z dziedzicami o zamianę pańszczyzny na czynsz teraz nie mogły już być samodzielnie unieważniane przez szlachtę. Postanowienia Konstytucji centralizowały państwo, znosząc odrębność między Koroną i Litwą, wprowadzając jednolity rząd, skarb i wojsko. Za religię panującą uznano katolicyzm, przy zupełnej tolerancji innych, uznanych przez państwo wyznań. Konstytucja wprowadziła trójpodział władzy: władzę ustawodawczą miał sprawować dwuizbowy Sejm, składający się ze szlachty-posesjonatów (204 posłów) i 24 plenipotentów miast. Zmniejszono znacznie rolę Senatu, instrukcje poselskie, konfederacje i liberum veto zostały zniesione, decyzje miały zapadać zwykłą większością głosów. Kadencja Sejmu trwała 2 lata, posiedzenia zwoływane były w razie potrzeby, co 25 lat miano zwoływać Sejm w celu poprawy konstytucji. Władzę wykonawczą przyznano królowi wraz z Radą, tzw. Strażą Praw, złożoną z prymasa i 5 ministrów: policji, pieczęci, czyli spraw wewnętrznych, interesów zagranicznych, wojny i skarbu, mianowanych przez króla. Ministrowie odpowiadali przed Sejmem za podpisane przez siebie akty. Król był przewodniczącym Straży, miał prawo nominacji biskupów, senatorów, ministrów, urzędników i oficerów, w razie wojny sprawował naczelne dowództwo nad wojskiem. Zniesiono wolną elekcję, po śmierci Stanisława Augusta tron miał być dziedziczny, tylko w razie wymarcia rodziny królewskiej szlachta miała wybierać nową dynastię. Konstytucja zapowiadała reorganizację sądownictwa, postulując konieczność stworzenia stale urzędujących sądów ziemskich i miejskich oraz sprawujących nad nimi nadzór w drugiej instancji Trybunałem Koronnym i sądem asesorskim. Próba przeprowadzenia reform została przekreślona już w połowie 1792 roku. Przyczyniła się do tego Targowica i wkroczenie wojsk rosyjskich do Rzeczpospolitej.Konstytucja 3 Maja była wielkim osiągnięciem narodu chcącego zachować niezależność państwową, zabezpieczała możliwość rozwoju gospodarczego i politycznego kraju. Do tradycji trzeciomajowych nawiązywały później różne kierunki polityczne, dosyć dowolnie interpretując idee ustawy zasadniczej z 1791 roku.

"Uchwalenie Konstytucji 3 Maja" - obraz Jana Matejki, 1891, 
olej na płótnie, 147 x 446 cm,
miejsce ekspozycji: Zamek Królewski w Warszawie. 

Treść obrazu: Król Stanisław August (po lewej, w królewskiej szacie zdobionej gronostajami) wchodzi do kolegiaty św. Jana Chrzciciela, gdzie Konstytucja zostanie zaprzysiężona przez Sejm. Marszałkowie Stanisław Małachowski i Kazimierz Nestro Sapieha niesieni na rękach przez posłów sejmowych. W tle Zamek Królewski, gdzie uchwalono Konstytucję.

  

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc maj 2012 roku w wysokości 56,70 zł (21 obiadów x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 2 do 7 maja 2012 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca.

 

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

 

DEBATA EWALUACYJNA

We wtorek, tj. 17 kwietnia 2012 roku przed spotkaniami z rodzicami o godz. 16:30 odbyła się w sali gimnastycznej debata w związku z planowaną ewaluacją programu wychowawczego i programu profilaktyki środowiska szkolnego. 
W sali gimnastycznej zgromadzili się wychowawcy klas wraz z przedstawicielem rodziców oraz wybranym uczniem w celu przedstawienia swoich pomysłów i propozycji dotyczących : 

  • modelu absolwenta,
  • profilaktyki i promocji zdrowia,
  • wyglądu ucznia,
  • bezpieczeństwo w szkole.

FOTORELACJA Z DEBATY

 

 

 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI

Dzień Ziemi znany też jako Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony jest 22 kwietnia.W programie obchodów znajduje się szereg akcji prowadzonych corocznie wiosną, których celem jest promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie. Na obchody składa się zwykle wiele wydarzeń organizowanych przez różnorodne instytucje. 
W naszej szkole Dzień Ziemi obchodzony jest od 1999 roku. Wtedy to po raz pierwszy z tej okazji zorganizowano Bydgoski Konkurs Ekologiczny dla uczniów klas 1-3. Rok później do zmagań konkursowych przyłączyły się klasy 4-6 oraz świetlica szkolna, która organizuje Świetlicowy Turniej Ekologiczny dla świetlic szkół bydgoskich. 
Ponadto, w piątek, tj. 20 kwietnia br. odbędą się apele z okazji Dnia Ziemi. Każdy uczeń klas 4-6, który w ten dzień cały ubierze się na zielono i przez to włączy się w obchody Dnia Ziemi dostanie od Samorządu Uczniowskiego słodki upominek. 
Serdecznie zachęcamy do wspólnego promowania postaw ekologicznych!

 

 

 

 

KWIETNIOWE SPOTKANIA Z RODZICAMI

17 kwietnia 2012 roku (wtorek) o godz. 17.30 odbędą się zebrania wychowawców i nauczycieli z rodzicami uczniów klas I - VI.

Ponadto, przed spotkaniami z rodzicami o godz. 16:30 odbędzie się na sali gimnastycznej debata w związku z planowaną ewaluacją programu wychowawczego i programu profilaktyki środowiska szkolnego. 
W związku z tym prosimy o obecność wychowawcy klasy wraz z przedstawicielem rodziców oraz wybranym uczniem w celu przedstawienia swoich pomysłów i propozycji dotyczących :

  • modelu absolwenta,
  • profilaktyki i promocji zdrowia,
  • wyglądu ucznia,
  • bezpieczeństwo w szkole.

.

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU "MINI PLAYBACK SHOW"

  • TERMIN I MIEJSCE:
    • Czwartek, tj. 12 kwietnia 2012 roku, sala gimnastyczna, Szkoła Podstawowa nr 41 w Bydgoszczy.
    • Klasy I-III rozpoczynają konkurs o godzinie 14:20, a klasy IV-VI o godzinie 15:10.
  • UCZESTNICY:
    • W konkursie powinni uczestniczyć reprezentanci wszystkich klas lub całe klasy naszej szkoły, czyli uczniowie klas I-III i klas IV-VI.
  • ZAŁOŻENIA REGULAMINOWE:
      • Każda klasa prezentuje jedną dowolną piosenkę. Wykonawcy mogą zaprezentować wiązankę utworów, ale łączny czas występu nie może przekraczać 5 minut.
      • Wykonawca(y) imituje śpiew na bazie pełnego playbacku (płyta CD, mp3).
      • Jury powołane przez organizatorów w swojej ocenie kierować się będzie następującymi kryteriami:Jury powołują organizatorzy. W jego skład będzie wchodzić: dwoje nauczycieli naszej szkoły, przedstawiciel Rady Rodziców oraz jeden z członków Samorządu Uczniowskiego.
        • poprawna imitacja śpiewu,
        • oddanie charakteru wybranej piosenki w odpowiednim układzie tanecznym (ruch), 
        • ogólny wyraz  artystyczny,
        • charakteryzacja wykonawcy,
        • oryginalność.
      • Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

            
            SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY!
Organizatorzy: 
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami

 

 

 

 

KONKURS MINI PLAYBACK SHOW JUŻ ZA NAMI

Miło nam, że zechcieliście wziąć udział w drugim już w tym roku szkolnym konkursie w ramach artystycznej Superklasy pn. MINI PLAYBACK SHOW. Dziękujemy Wykonawcom, Nauczycielom i Rodzicom za piękne, ciekawe i dobrze przygotowane występy!Zmagania uczestników oceniało czteroosobowe jury w składzie: klasy I-III

  • Pani Hanna Czajkowska- przewodnicząca jury;
  • Pani Iwona Szymczak;
  • Pani Grażyna Mężydło;
  • Alicja Szymczak, która jest przedstawicielem Samorządu Szkolnego.

 klasy IV-VI

  • Pani Hanna Czajkowska- przewodnicząca jury;
  • Pani Maria Latta;
  • Pani Iwona Szymczak;
  • Alicja Szymczak, która jest przedstawicielem Samorządu Szkolnego.

Jury w swojej ocenie kierowało się następującymi kryteriami: poprawna imitacja śpiewu, oddanie charakteru piosenki w odpowiednim układzie tanecznym (ruch), ogólny wyraz artystyczny, charakteryzacja wykonawców i oryginalność. 
(*) 100 to maksymalna ilość punktów, jaką mogła uzyskać klasa; każda osoba z jury mogła przydzielić występującym od 0 do 25 punktów.


WYNIKI I PUNKTACJA(*)

KLASY I - III

KLASY IV - VI

KLASY I

KLASY IV

I miejsce, 92 pkt

I A

I miejsce, 81 pkt

IV A

II miejsce, 87 pkt

I B

II miejsce

- - -

III miejsce, 82 pkt

I C

III miejsce

- - -

KLASY II

KLASY V

I miejsce, 91 pkt

II A

I miejsce, 77 pkt

V C

II miejsce, 89 pkt

II B

II miejsce

- - -

III miejsce, 77 pkt

II C

III miejsce

- - -

KLASY III

KLASY VI

I miejsce, 98 pkt

III B

I miejsce, 93 pkt

VI A

II miejsce, 93 pkt

III A

II miejsce, 84 pkt

VI B

III miejsce, 76 pkt

III C

   

Zwycięzcy w kategorii klas I - III:                        
 I miejsce - III b                                                           
II miejsce - III A                                                           
III miejsce - I A



Zwycięzcy w kategorii klas IV - VI:                          
I miejsce - VI A
II miejsce - VI B
III miejsce - IV A

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc kwiecień 2012 roku wwysokości 45,90 zł (17 obiady x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 1 do 5 kwietnia 2012 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca. Ponadto, 3 i 30 kwietnia 2012 roku będą dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych – można zrezygnować z obiadów.

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

ŚWIETLICOWY KIERMASZ WIELKANOCNY

Od 26 marca do 4 kwietnia zapraszamy do świetlicy szkolnej na Kiermasz Wielkanocny.Dochody z kiermaszu będą przeznaczone na misje (Projekt „Mój kolega z misji” organizowany w naszej szkole).

 

 

 

OBCHODY DNIA ŚW. PATRYKA JUŻ ZA NAMI…


W piątek, tj. 16 marca 2012 roku nasza szkoła się zazieleniła. Nie tylko ze względu na piękne dekoracje, które przypominały nam o zbliżającym Dniu Św. Patryka,  ale także z powodu wspaniałych irlandzkich czapek i zielonych strojów, które specjalnie na ten dzień stworzyli i założyli na siebie zarówno uczniowie, jak i nauczyciele naszej szkoły.
Wszyscy uczniowie, którzy włączyli się do zabawy zostali nagrodzeni słodkościami przez Samorząd Uczniowski, a Ci, którzy wykonali najbardziej pomysłowe, starannie wykonane i adekwatne  do okoliczności czapki Leprikona otrzymają  w czwartek, tj. 29 marca 2012 roku, w dzień powitania  w naszej placówce wiosny, z rąk dyrektora szkoły, ciekawe nagrody. Dodatkowymi atrakcjami tego dnia były: konkurs wiedzy o Irlandii i prezentacja na holu II piętra charakterystycznej muzyki irlandzkiej
oraz… niespodzianka, którą był podarunek dla wszystkich Patrycji i Patryków z naszej szkoły.Organizatorami obchodów Dnia św. Patryka były panie: Alicja Essuman- Mensah, Anna Smeja - Robak, Iwona Masiak, Anna Marszelska - Kawałek oraz Samorząd Uczniowski.

Warto przypomnieć, dlaczego my świętujemy?
Świętujemy od kilku lat. Od czasu, kiedy po raz pierwszy w murach naszej szkoły gościliśmy przedstawicieli irlandzkich szkół współpracujących z nami w ramach projektu SOCRATES COMENIUS. Były to dwie szkoły z Dublina: Good Shepherd National School oraz Scoil Mhuire.

F O T O R E L A C J A

 

 

 

PLAN REKOLEKCJI WIELKOPOSTNYCH 2012


Tegoroczne Rekolekcje Wielkopostne w Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Matki Boskiej Nieustającej Pomocy w Bydgoszczy odbywać się będą w dniach 18 - 23 marca br. pod hasłem: KOŚCIÓŁ NASZYM DOMEM.Uczniowie naszej szkoły uczestniczyć będą w nich według poniższego planu:
Poniedziałek, 19 marca 2012 r.
godz. 11:00- szkoła podstawowa, klasy: IV, V, VI;
godz. 12:30- szkoła podstawowa, klasy: "0", I, II, III. 
Wtorek, 20 marca 2012 r.
godz. 11:00- szkoła podstawowa, klasy: IV, V, VI;
godz. 12:30- szkoła podstawowa, klasy: "0", I, II, III. 
Środa, 21 marca 2012 r.
godz. 11:00- Msza święta dla wszystkich klas szkoły podstawowej.

 

 

OBCHODY DNIA ŚWIĘTEGO PATRYKA

Zielono mi…, czyli piatek na zielono…

17 marca, czyli w sobotę przypada święto narodowe Irlandii, zwane Dniem św. Patryka.

Z tej okazji zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy w przeddzień , tj. w piątek  16 marca. Znajdź w swojej garderobie coś zielonego, ubierz się i baw się wesoło.

Jeśli nie masz ubrań koloru zielonego, przypnij zielony listek koniczynki wycięty z papieru lub wykonaj inny gadżet charakterystyczny dla Irlandii..

Wykaż się pomysłowością.

Na najciekawszy strój czeka … nagroda.

W programie obchodów Dnia św. Patryka m. in.:

  • Konkurs dla klas "0"-3 na najładniejszą czapkę Leprikona.
  • Konkurs dla klas 4-6 na najciekawszy strój.
  • Konkurs wiedzy o Irlandii.
  • Na holu II piętra w czasie przerw będzie można posłuchać charakterystycznej muzyki irlandzkiej.

i … niespodzianka!

Dzień św. Patryka to irlandzkie święto narodowe. Najważniejszą tradycją obchodów Dnia św. Patryka jest noszenie ubrań w kolorze zielonym. Zieleń to narodowy kolor Irlandii, nawiązujący do trawiastego krajobrazu wyspy i symbolizujący koniczynę przypisywaną tradycyjnie świętemu Patrykowi Irlandczycy w wielu miastach organizują festyny i uliczne pochody, w których dominuje kolor zielony.
Głównym symbolem święta jest trójlistna koniczynka, która jest także jednym z symboli wiązanych tradycyjnie z Irlandią. Według legendy o św. Patryku, wykorzystał on tę roślinę aby wyjaśniać pierwszym irlandzkim chrześcijanom dogmat o Trójcy Świętej. Nie mogli oni zrozumieć jak to jest możliwe, że są trzy osoby Boskie a jednocześnie są one jednym Bogiem.
Dlaczego my świętujemy?
Świętujemy od kilku lat. Od czasu, kiedy po raz pierwszy w murach naszej szkoły gościliśmy przedstawicieli irlandzkich szkół współpracujących z nami w ramach projektu SOCRATES COMENIUS. Były to dwie szkoły z Dublina: Good Shepherd National School oraz Scoil Mhuire.

 

 

KONKURS NA CZAPKĘ LAPRIKONA


Okazji dnia św. Patryka organizujemy konkurs dla klas 0 - 6 na czapkę Leprikona.
Opis: <a href=http://www.gim3.miasto.zgierz.pl/klub/irlandia/files/images/leprechaun-1.gif">Dnia 16 marca br. (piątek) na 3 i 4 godz. lekcyjnej Samorząd Uczniowski wybierze 3 uczniów z najciekawszym zielonym nakryciem głowy. 
Uwaga!!! 
Tego dnia przychodzimy ubrani na zielono.
Czapka powinna zawierać symbole związane z dniem św. Patryka (np. koniczyna). Materiał na czapkę jest dowolny. Czapka (w miarę możliwości) powinna być wykonana samodzielnie.

Powodzenia!
Iwona Masiak
Anna Marszelska- Kawałek

 

 

 

MIĘDZYSZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY „WESOŁE FERIE Z MAMĄ I TATĄ” ROZSTRZYGNIĘTY


Przez cały styczeń zbieraliśmy prace  plastyczne przeznaczone na ww. konkurs. W konkursie wzięły udział dzieci z Przedszkola  Sióstr  Elżbietanek,  Przedszkola nr 66 orazPrzedszkola nr 11, a także uczniowie z klas pierwszych naszej szkoły. Jury przyznało nagrody w dwóch kategoriach – przedszkolnej i szkolnej.Kategoria przedszkola: I miejsce           Kasia Chodnicka
II miejsce          Amelia Hypozer
III miejsce         Zuzia Cieślik
Wyróżnienia    Ania Menclew  oraz  Natalia Zbytniewska

Kategoria uczniowie szkoły:I miejsce         Oliwia Piasecka
II miejsce        Hania Kapela
III miejsce      Sara Charczenko
Wyróżnienia   Martyna Borowska i  Oliwier Pawlak

Rozdanie nagród i dyplomów nastąpiło 28 lutego br. w naszej szkole. Po wyróżnieniu nagrodzonych dzieci wraz ze swoimi rodzicami uczestniczyli w zajęciach  integracyjnych  z zastosowaniem ćwiczeń Weroniki Sherborn. 


Wszystkim uczestnikom dziękujemy, a nagrodzonym gratulujemy!

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc marzec 2012 roku wwysokości 59,40 zł (22 obiady x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 1 do 5 marca 2012 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca. Ponadto, w dniach 19 – 21 marca 2012 roku – rekolekcje wielkopostne można zrezygnować z obiadów.

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

DRZWI OTWARTE NASZEJ SZKOŁY



 

"Jesteś przedszkolakiem?
Zostań traugutciakiem!"

Serdecznie zapraszamy
wszystkie pięciolatki i sześciolatki
oraz ich rodziców i opiekunów
na „DRZWI OTWARTE”, które odbędą się 
1 marca 2012 roku (czwartek)
w godz. 16.30 – 17.30 
w naszej szkole, przy ul. Traugutta 12.Mamy nadzieję, że każdy, kto nas odwiedzi, przekona się, 
że w zwykłych szkolnych murach, 
kryje się niezwykły świat, 
w którym warto spędzić pierwsze lata swej edukacji, 
a także rozwinąć swe zainteresowania.

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne 
i Pracownicy Administracji i Obsługi
Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy

  

 

ZIMOWE CZAPECZKI...

W każdą środę, w miesiącach: grudzień, styczeń, luty, w czasie przerwy po 4 godzinie lekcyjnej na holu I piętra będzie można zakupić nową, zimową czapeczkę w cenie 3 zł. Dochód ze sprzedaży zasili konto II Festynu Rodzinnego, który odbędzie się w czerwcu 2012 roku. 

Gorąco zachęcamy do zakupu!

 

 

 

 

 

 

F E R I E   Z I M O W E . . .

 

 

 

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE



FERIE ZIMOWE 2012, czyli w roku szkolnym 2011/2012 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej odbędą się w województwie kujawsko-pomorskim od 13 lutego do 26 lutego 2012 roku.
Ferie są po to abyś odpoczął, bawił się, realizował swoje zainteresowania, na które w okresie nauki brakuje Ci czasu. Jeśli jedziesz na zimowisko – to wspaniale. Poznasz wiele ciekawych miejsc, nowe koleżanki i kolegów. Opiekunowie zapewnią Ci wiele atrakcji i bezpieczeństwo. Słuchaj ich i nie oddalaj się z miejsca zabawy bez ich wiedzy. Wrócisz do domu z głowa pełną niezapomnianych wrażeń.
Nie wyjeżdżasz na zimowisko? - To też dobrze. Twoje otoczenie i Twój dom też są ciekawe.
Będziesz miał co robić. Czasami jednak zostaniesz w domu sam. Dla własnego bezpieczeństwa zamknij drzwi od wewnątrz. W czasie nieobecności rodziców lub opiekunów nie wpuszczaj nikogo do mieszkania, bez względu na to, za kogo się podaje (np.: policjanta, listonosza czy znajomego rodziców). Nie otwieraj drzwi, żeby sprawdzić, czy osoba pukająca już odeszła. Jeśli będziesz bawić się poza domem – PAMIĘTAJ!- KLUCZE do mieszkania chowaj pod ubraniem,
- NIE podawaj nikomu swojego adresu zamieszkania,
- NIE opowiadaj o wyposażeniu domu i zasobach majątkowych rodziny,
- NIE ufaj osobom obcym,
- NIE bierz od nich proponowanych słodyczy,
- NIE korzystaj z ich zaproszenia na spacer lub do domu,
- NIE wsiadaj do samochodu osób nieznajomych,
- BAW się tylko w miejscach przeznaczonych do zabawy,
- NIE rzucaj śnieżkami w pieszych, samochody lub okna, 
- NIE ślizgaj się na zamarzniętym stawie lub rzece,
- NIE zjeżdżaj na sankach na ulice i torowiska,
- NIE doczepiaj sanek do samochodu,
- NIE oddalaj się z miejsca zabawy bez wiedzy rodziców lub opiekunów. Poza tym, baw się dobrze i odpoczywaj - życzymy Ci udanych i bezpiecznych ferii! 


Dyrekcja i nauczyciele Szkoły

 

 

 

 

APEL PODSUMOWUJĄCY I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2011/2012


Fot.: Panorama Bydgoszczy widziana z okna holu II piętra naszej szkoły...

Dnia 8 lutego br. odbył się apel kończący I semestr. W klasach IV – VI w sumie nagrodzono 65 osób, w tym za wysokie wyniki w nauce (średnią ocen powyżej 4, 75 oraz zachowaniem wzorowym lub bardzo dobrym) oraz szczególne osiągnięcia w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Rozstrzygnięto również konkurs języka angielskiego pt. „Winter Time”, w którym:
I miejsce zajęła Weronika Kanabaj z kl. IV c, 
II miejsce Alicja Szymczak z kl. V a, 
III Wiktoria Monarcha z kl. VI b, 
a wyróżnienie otrzymała Julia Toda z kl. VI b. 


Prace uczniów zostały zaprezentowane na holu II piętra. Wręczono również nagrodę za najstaranniej prowadzony zeszyt w klasach IV-VI, a otrzymał ją Karol Kruk z klasy V b. 
Podczas apelu nie zabrakło także pogadanki o bezpieczeństwie zimą, choć tym razem w języku angielskim. Część artystyczną wypełniły recytacje wierszy o zimie w języku angielskim w wykonaniu Alicji Szymczak oraz Weroniki Jendraszak.
Wszystkie osoby wyróżnione otrzymały z rąk Pana Dyrektora słodki upominek. Niebywałym zaszczytem był również uścisk dłoni. Nagrodzonym osobom jeszcze raz gratulujemy i życzymy podobnych sukcesów na zakończenie roku. Jak Pan Dyrektor podsumował: „chciałbym takich czasów doczekać, gdy będę się zastanawiał skąd wziąć fundusze na zakup nagród dla Was, bo będzie Was jeszcze więcej….”
I tym pozytywnym akcentem kończymy I semestr, życzymy udanych i bezpiecznych ferii zimowych, no i oczywiście dużo śniegu, lecz bez trzaskającego mrozu.Specjalne podziękowania należą się pani Alicji Essuman-Mensah za przygotowanie dekoracji do apelu.

                                                          
                                                                   Organizator: Anna Smeja- Robak 
z klasą IV b

 

   Prace uczniów nagrodzonych w konkursie j. angielskiego pt. „Winter Time” 

Zimowa dekoracja...

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc luty 2012 roku w wysokości 29,70 zł (11 obiadów x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 1 do 3 lutego 2012 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca.

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

POMOGLIŚMY BEZPAŃSKIM KOTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ!

http://www.cudanakiju.pl/img/fck/Image/SKLEp/obrazy/Piotr_Socha/37_duzu.jpgUczniowie naszej szkoły od wielu już lat pomagają przetrwać zwierzętom zimę. Wszyscy chyba wiedzą o prowadzonych w szkole zbiórkach funduszy czy darów rzeczowych na rzecz bydgoskiego schroniska dla zwierząt. Przez całe lata zbieraliśmy też żołędzie (przysmak dzików), by przekazać je pracownikom nadleśnictwa w Białych Błotach. W ubiegłym roku szkolnym w czerwcu w ramach Festynu Rodzinnego odbyła się w naszej szkole loteria fantowa, w której każdy los wygrywał. Zebrane w ten sposób fundusze spokojnie „czekały” do jesieni.

W październiku do nauczycielek naszej szkoły dotarł sygnał, iż jeden z mieszkańców bydgoskiego osiedla Bartodzieje osobiście opiekuje się kilkunastoma bezpańskimi kotami. Nie tylko je karmi, ale również leczy, buduje im na zimę domki. Niestety, jest w swych działaniach osamotniony, a niektórzy jego bezmyślni sąsiedzi wręcz utrudniają mu opiekę nad kociakami – niszczą domki, wylewają wodę z miseczek, wysypują karmę. W tej sytuacji nie pozostawało nic innego, jak pomóc panu Wincentemu Żurawskiemu (tak nazywa się wspomniany opiekun kotów). Z pomocą pospieszyła pani Irena Janowska ze stowarzyszenia „Animals. Towarzystwo Pomocy Zwierzętom”. Za wpłacone przez nas na konto „Animalsów” pieniądze (120 złotych) zakupiła w hurtowni mnóstwo kocich przysmaków: karmę, puszki. Następnie delegacja uczniów naszej szkoły pod opieką pań Joanny Pstrong i Beaty Nowickiej spotkała się z panem Wincentym Żurawskim i w obecności pani Ireny Janowskiej, prezes stowarzyszenia, wręczyła mu kocie jedzonko. Pan Żurawski był prawdziwie wzruszony faktem, iż uczniowie chcą mu pomóc w opiece nad jego pupilami. Sam miałby poważne trudności z wykarmieniem wszystkich głodnych kotków. Świadkiem miłego spotkania (które miało miejsce 8 grudnia ubiegłego roku) był też Łasuch – przepiękny kot pani Janowskiej, który chętnie pozował do pamiątkowych fotografii. Dzięki ofiarności uczniów naszej szkoły kotki pana Żurawskiego nie będą zimą głodne ani bezdomne. Pani Janowska zadbała o to, by nikt nie niszczył im domków – zostały podpisane jako własność stowarzyszenia i teraz ich psucie jest karalne. Jeszcze raz dziękujemy w imieniu „Mruczków” i „Szarusiów” za Wasze wielkie serca.

przygotowała: mgr Beata Nowicka

 

 

Mimo grudniowych ciemności i chłodu z takim trofeum w rękach jesteśmy naprawdę zadowoleni.

 

Pan Żurawski też chętnie pozuje do pamiątkowej fotografii.

 

 

 

ŚWIĄTECZNY KONKURS W RAMACH SUPERKLASY

REGULAMIN KONKURSU

  • Konkurs odbędzie się w czwartek, tj. 12 stycznia 2012 roku o godzinie 14.20 kl. I-III, a o godz. 15.10 kl. IV-VI. Miejsce konkursu - sala gimnastyczna. Kolejność prezentacji: od klas najmłodszych do najstarszych według porządku alfabetycznego.
  • Jury będzie oceniać wykonawców w następujących grupach: klasy I-III oraz klasy IV-VI. Wszystkie klasy powinny wytypować wykonawcę lub wykonawców, który weźmie lub którzy wezmą udział w konkursie.
  • Każdy przedstawiciel z klas lub grupa klasowa prezentuje/ą jedną kolędę lub pastorałkę(zabrania się prezentowania piosenek bożonarodzeniowych). Czas występu 
    z „zainstalowaniem się” nie może przekroczyć 5 minut.
  • Organizatorzy dopuszczają nośniki dźwięku: opisane płyty CD także nośniki mp3. Utwór zaprezentować można również a cappella.
  • Skład jury ustalają organizatorzy.
  • Jury oceniać będzie:                                             
    • dobór repertuaru;
    • wyraz artystyczny ;
    • poprawność  muzyczno-dykcyjną wykonania;
    • interpretację;
    • kulturę sceniczną.                    
  • Prosimy wszystkich wychowawców klas, aby przypomnieli uczniom swojej klasy o obowiązku uczestnictwa w konkursie.

KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK JUŻ ZA NAMI

Miło nam, że zechcieliście wziąć udział w naszym małym kolędowaniu. Śpiew kolęd i pastorałek to jedna z najstarszych i najpiękniejszych tradycji bożonarodzeniowych. W polskiej tradycji jest ok. 500 kolęd i pastorałek; nasze Państwo jest ewenementem na skale światową- żaden inny kraj nie ma w swoich zbiorach tylu pieśni bożonarodzeniowych. Z tego zbioru wybraliście- drodzy uczestnicy konkursu- te kolędy i pastorałki, które są najpiękniejsze i najbardziej efektowne, co gwarantowało Wasz sukces.

Zmagania oceniło czterososobowe jury w składzie: 
klasy I-III

  • Pani Maria Latta - przewodnicząca jury;
  • Pani Gabriela Grzesińska;
  • Pan Gracjan Czapiewski;
  • Julia Nowak, która jest przedstawicielem Samorządu Szkolnego.

 klasy IV-VI

  • Pani Maria Latta - przewodnicząca jury;
  • Pani Sylwia Hałas;
  • Pan Gracjan Czapiewski
  • Monika Łobodzińska, która jest przedstawicielem Samorządu Szkolnego.

Jury w swojej ocenie kierowało się następującymi kryteriami: dobór repertuaru, wyraz artystyczny, poprawność  muzyczno- dykcyjna wykonania, interpretacja, kultura sceniczna. 
(*) 100 to maksymalna ilość punktów, jaką może uzyskać klasa; każda osoba z jury mogła przydzielić występującym od 0 do 25 punktów.


WYNIKI I PUNKTACJA(*)

KLASY I - III

KLASY IV - VI

KLASY I

KLASY IV

I miejsce, 82 pkt

I C

I miejsce, 74 pkt

IV B

II miejsce, 80 pkt

I A

II miejsce, 62 pkt

IV C

III miejsce, 71 pkt

I B

III miejsce

- - -

KLASY II

KLASY V

I miejsce, 88 pkt

II B

I miejsce, 93 pkt

V C

II miejsce, 87 pkt

II A

II miejsce, 76 pkt

V A

III miejsce, 72 pkt

II C

III miejsce, 52 pkt

V B

KLASY III

KLASY VI

I miejsce, 96 pkt

III A

I miejsce, 89 pkt

VI A

II miejsce, 88 pkt

III B

II miejsce, 81 pkt

VI B

III miejsce, 87 pkt

III C

   

Zwycięzcy w kategorii klas I - III:                        
 I miejsce - III A                                                           
II miejsce - II B, III B                                                              
III miejsce - II A, III C


fot.: Zwycięzcy w kategorii klas I - III, uczniowie klasy III a w trakcie występu...



Zwycięzcy w kategorii klas IV - VI:                          
I miejsce - V C 
II miejsce - VI A
III miejsce - VI B


 fot.: Zwycięzcy w kategorii klas IV - VI, uczniowie klasy V c w trakcie występu...

 

 

Dziękujemy wszystkim wykonawcom, rodzicom
i wychowawcom za piękne i dobrze przygotowane występy! 

 Organizatorzy:
           Maria Latta
Sylwia Hałas
       Gracjan Czapiewski

 

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc styczeń 2012 roku wwysokości 56,70 zł (21 obiadów x 2,70 zł) będzie przyjmowana w sekretariacie w dniach od 2 do 4 stycznia 2012 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. Odpisy można zgłaszać nie później niż na dwa dni robocze przed końcem miesiąca.

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

JASEŁKA I WIGILIE SZKOLNE JUŻ ZA NAMI

W środę, tj. 21 grudnia br. o godz. 16.30 odbyły się w naszej szkole jasełka.Przedstawienie bożonarodzeniowe, które odbyło się na sali gimnastycznej przygotowaliuczniowie klasy V b i V c pod opieką pań: Sylwii Przybysz i Gabrieli Grzesińskiej. 
Oprawę muzyczną zapewnił chór szkolny pod dyrekcją pana Gracjana Czapiewskiego. Poloneza do melodii kolędy "Bóg się rodzi" zatańczyły dzieci ze świetlicy, które do tej roli przygotowała pani Grażyna Mężydło. Dekoracje stworzyła pani Alicja Essuman-Mensah,a nad akustyką i oświetleniem czuwał pan Jan Szafrański, tata Róży uczennicy klasy IV a, który zawsze jest gotowy nam pomagać w artystycznych przedsięwzięciach. Przygotowaną muzykę włączał Paweł Pacholewicz, uczeń  z klasy VI a.Tegoroczne jasełka zaszczycili swoją obecnością znamienici goście, tj.: Proboszcz Parafii MBNP, ks. Andrzej Kłosiński, emerytowani dyrektorzy i nauczyciele naszej szkoły. Salę gimnastyczną zapełnili uczniowie, rodzice i pracownicy naszej placówki. 

Jasełka wprowadziły całą zgromadzoną publiczność w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia i artystycznie zachwyciły obecnych, o czym świadczyły gromkie brawa.

Ponadto, w czasie jasełek odbyło się rozstrzygnięcie konkursu plastycznego nanajpiękniejszy wianek adwentowy. W tym konkursie nagrodzeni zostali:Julia Wyczling i Patryk Jabłoński, którzy zdobyli ex aequo I miejsce,
Wiktoria Chylińska, zdobywczyni II miejsca,
Natalia Ufir, która otrzymała III miejsce.

wyróżnienia otrzymali:

Emilia Chylińska,
Wiktoria Miler,
Nicoleta Strehl.

Nagrodzonym gratulujemy pięknych wianków adwentowych!

W czwartek, 22 grudnia br. odbywały się wigilie szkolne. Wszystkie klasy, w dwóch turach zgromadziły się w sali gimnastycznej, aby wysłuchać koncertu kolęd i pastorałek w wykonaniu chóru szkolnego. Wigilie prowadziła pani Sylwia Przybysz przy pomocy aniołka, którym była Róża Szafrańska. Pani katechetka opowiadała nam o tradycjach Świąt Bożego Narodzenia, zaś chór śpiewał dostosowaną do treści kolędę lub pastorałkę. Na końcu uroczystej wigilii, wszystkim osobom zgromadzonym na sali gimnastycznej świąteczne życzenia złożyli: Dyrektor Szkoły oraz Samorząd Uczniowski. 

 

Dziękujemy: młodym wykonawcom i ich opiekunom
za niezapomniane wrażenia artystyczne oraz wszystkim,
którzy zachcieli brać udział w naszym małym kolędowaniu
tj.: emerytowanym pracownikom szkoły, rodzicom, uczniom i nauczycielom.

Zapraszamy wszystkich za rok, 
życząc w tym miejscu zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
i Szczęśliwego Nowego Roku!

Dyrekcja 
Szkoły Podstawowej nr 41
w Bydgoszczy

  

 

ZAPROSZENIE NA JASEŁKA

Aby Święta były wyjątkowymi dniami w roku,
by choinka zalśniła blaskiem.

Drodzy Uczniowie, Rodzice, 
Pracownicy Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy!
Serdecznie zapraszamy wszystkich 
na uroczyste Jasełka w wykonaniu uczniów naszej szkoły 
i wspólne śpiewanie kolęd, 
które odbędą się w dniu 21 grudnia 2011 roku

Impreza rozpocznie się o godz. 16.30 
w sali gimnastycznej.

Dyrekcja, uczniowie kl. 5b i 5c 
oraz nauczyciele:
p. Gabriela Grzesińska
p. Sylwia Przybysz
p. Alicja Essuman-Mensah
         p. Gracjan Czapiewski
 
 
 

 

IV MIEJSKI PRZEGLĄD ŚWIETLICOWYCH ZESPOŁÓW ARTYSTYCZNYCH


Po raz czwarty,  Świetlica Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy organizuje Miejski Przegląd Świetlicowych Zespołów Wokalno –Tanecznych. Impreza odbędzie się na scenie kina Adria przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy w czwartek, tj. 15 grudnia 2011 roku o godz. 15.00.

Zapraszam!
mgr Grażyna Mężydło

 

 

 

 

ŚWIĄTECZNY KIERMASZ MISYJNY

Dnia 13 grudnia br. na holu I piętra odbędzie się ŚWIĄTECZNY KIERMASZ MISYJNY organizowany przez uczniów z koła misyjnego. Na kiermaszu będzie można kupić słodkości oraz ozdoby świąteczne. Zebrane pieniądze przeznaczone zostaną na pomoc dzieciom z krajów misyjnch.

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

 

ŚWIETLICOWY KIERMASZ BOŻONARODZENIOWY

Zapraszamy rodziców, nauczycieli, pracowników administracji i  wszystkich uczniów na Świetlicowy Kiermasz Bożonarodzeniowy, który odbędzie się w dniach od 5 do 9 grudnia br. przy wejściu do świetlicy szkolnej (parter szkoły).Przepiękne choinki z piernika, anioły z ciasta, kartki świąteczne czy ozdoby choinkowe to tylko niewielka część wyrobów wykonanych przez uczniów i nauczycieli świetlicy szkolnej, które będzie można zakupić w czasie świątecznego kiermaszu.

Zapraszam!
mgr Grażyna Mężydło

 

 

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc grudzień w wysokości 43,20 zł (16 obiadów x 2,70 zł) przyjmowana będzie w sekretariacie w dniach od 1 do 5 grudnia 2011 roku od godz. 7:30. 
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. 

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

 

WIERSZE I WIERSZYKI LUDWIKA JERZEGO KERNA


Dnia 22 listopada 2011 roku, w naszej szkole odbyły się eliminacje do IV Miejskiego Konkursu Recytatorskiego „Wiersze i wierszyki Ludwika Jerzego Kerna”, adresowanego do dzieci klas I-III. Celem konkursu było propagowanie poezji J. L Kerna, uwrażliwienie dzieci na piękno języka polskiego oraz ujawnienie talentów artystycznych uczniów klas młodszych.
Po powitaniu uczestników, jury oraz gości,  zaprezentowano multimedialną charakterystykę postaci J. L.  Kerna oraz jego twórczości i osiągnięć.
Uczestnicy konkursu oceniani byli w trzech kategoriach wiekowych, z których wyłoniono po jednym przedstawicielu z poszczególnych klas – pierwszej, drugiej i trzeciej do reprezentowania naszej szkoły w finale konkursu.
Wszyscy uczestnicy byli doskonale przygotowani do prezentacji wierszy, tak więc każdy z nich mógł czuć się zwycięzcą. 
Po obradach, jury wyłoniło laureatów.W kategorii klas pierwszych :    I miejsce zajęła – Natalia Czerwińska  z klasy 1a
                                                  II miejsce zajęła –   Sara     Szydłowska    z klasy 1a
                                                 III miejsce zajęła -   Julia     Nawrocka       z klasy 1b
W kategorii klas drugich:           I miejsce zajęła – Wiktoria Bloch          z klasy 2c
                                                  II miejsce zajął   -    Paweł Chodynicki      z klasy 2c
                                                 III miejsce zajęła  -  Dorota Balcerek          z klasy 2a
W kategorii klas trzecich:          I miejsce zajęła -   Nicoleta Strehl          z klasy 3b
                                                  II miejsce zajęła -    Wiktoria Belka           z klasy 3a
                                                 III miejsce zajął   -   Michał Doroszko         z klasy 3c

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

                                                                                                      Organizatorzy konkursu:
                                                                                                       mgr Ewa Bednarek
                                                                                                       mgr Małgorzata Merska

 

 

 

 

 

BRZECHWOLANDIA

Dnia 7 listopada br. odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski „ Brzechwolandia”.Celem konkursu było zachęcenie dzieci do czytania poezji oraz rozwijania swoich zainteresowań czytelniczych. Po krótkim powitaniu zgromadzonych w bajkowy świat wierszy Jana Brzechwy wprowadziły nas piosenki z filmu „ Akademia Pana Kleksa” m.in. „ Witajcie w naszej bajce”, których autorem był również Jan Brzechwa. W konkursie wzięli uczniowie klas młodszych jak i starszych. Wszyscy występujący doskonale przygotowali się do występu zarówno pod względem deklamacji jak i ciekawej charakteryzacji. Jury miało nie lada problem , aby wytypować zwycięzcę, jednakże po burzliwych debatach wyłoniono nagrodzonych, którym wręczono dyplomy oraz nagrody.

I miejsce w klasach młodszych zajęła Aleksandra Nawrotem z klasy 3c

II miejsce zajęła Julia Wyczling z klasy 2b

III miejsce zajął Szymon Owczarczak z klasy 1b.

I miejsce w klasach starszych zajęła Weronika Jendraszak z klasy 4a

II miejsce zajął Adam Michalak z klasy 5c

III miejsce zajął Przemysław Bobak z klasy 5b.

Wszystkim nagrodzonym gratulujemy!

 

 

 

MIKOŁAJKOWY KIERMASZ JUŻ ZA NAMI

W dniach 8 i 9 listopada br., w czasie zebrań z rodzicami, w naszej szkole odbył się kiermasz mikołajkowy, ręcznie wykonanych ozdób świątecznych przez rodziców uczniów klasy II b. Dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy włączyli się tę szczytną akcję i jednocześnie informujemy, że zebraliśmy 650 zł.
Cała zebrana kwota zostanie przeznaczona zakup upominków  z okazji Mikołajek dla wszystkich uczniów naszej szkoły.


Jeszcze raz serdecznie dziękujemy!
Rada Rodziców naszej Szkoły!

 

 

 

 

OBCHODY ROKU MARII SKŁODOWSKIEJ - CURIE

 

PODSUMOWANIE OBCHODÓW ROKU MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE 

 

 

11 LISTOPADA - NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 


Najważniejsze polskie święto narodowe, obchodzone co roku 11 listopada, na pamiątkę odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 roku. W naszej Szkole Święto Niepodległości uczcimy poprzez uroczyste apele: 
we środę  9 listopada br. dla klas I-III, apel przygotowała klasa III a, której wychowawcą jest pani Grażyna Kwiatkowska; 
w czwartek 10 listopada br. dla klas IV-VI, apel przygotowała klasa IV c pod okiem wychowawcy pani Joanny Pstrong. 
Oprawę muzyczną do apeli młodszych i starszych klas przygotował chór szkolny pod kierunkiem pana Gracjana Czapiewskiego. Dlaczego 11 listopada?
Dnia 11 listopada 1918 roku, po 123 latach zaborów Polska odzyskała wolność. Tego dnia Rada Regencyjna przekazała władzę wojskową Józefowi Piłsudskiemu. Rozpoczęto przygotowania do powołania koalicyjnego rządu, w skład którego mieli wejść przedstawiciele polskich stronnictw politycznych.Ustanowienie święta
Dzień 11 listopada ustanowiono świętem narodowym dopiero ustawą z kwietniu 1937 roku, czyli prawie 20 lat po odzyskaniu niepodległości.Dzieje obchodów
Do czasy wybuchu II wojny światowej święto obchodzono tylko dwa razy - w roku 1937 i 1938.
W latach 1939-1944 - podczas okupacji hitlerowskiej oficjalne lub jawne świętowanie, podobnie jak i każde inne przejawy polskości, było niemożliwe.
W roku 1945 władze komunistyczne świętem państwowym uczyniły dzień 22 lipca - datę podpisaniu Manifestu PKWN jako Narodowe Święto Odrodzenia Polski
W okresie PRL święto niepodległości zostało zakazane. Jakiekolwiek próby kultywowania obchodów dnia 11 listopada groziły surowymi sankcjami ze strony władz.
Narodowe Święto Niepodległości obchodzone 11 listopada przywrócono, ustawą Sejmu (jeszcze PRL), w 1989 roku.
W  III Rzeczpospolitej, Narodowe Święto Niepodległości obchodzone 11 listopada, jest najważniejszym świętem narodowym Polski. Dzień ten jest dniem wolnym od pracy. Rocznicowe uroczystości mają miejsce w wielu polskich miastach, jednak największe obchody z udziałem najwyższych władz państwowych odbywają się w Warszawie na placu Józefa Piłsudskiego, przed Grobem Nieznanego Żołnierza.

 

 

11 LISTOPADA - DZIEŃ KOTYLIONA!


Prezydent Polski, w związku ze zbliżająca się rocznicą odzyskania niepodległości, wystąpił z inicjatywą skierowaną do najmłodszych obywateli. W liście przesłanym do ich opiekunów i nauczycieli Bronisław Komorowski wyraził pragnienie, by również dzieci aktywnie włączyły się w obchody Święta Niepodległości. Święto Niepodległości Polacy powinni uczcić przez przypięcie w tym dniu biało-czerwonych kotylionów - oświadczył prezydent Bronisław Komorowski. Jak zaproponował, chciałby, żeby ozdoby wykonali przedszkolaki i uczniowie. 11 listopada sam wepnę kotylion w klapę marynarki - zadeklarował.


CO TO JEST KOTYLION?Kotylion (fr. cotillon) to zbiorowa zabawa taneczna, w czasie której pary tancerze noszą ozdobne oznaki, przypięte do piersi, zwane też kotylionami. Zazwyczaj są to wzorowane na orderach małe wstążeczki, rozetki, bukieciki lub kokardy. Pary jednakowych kotylionów są na początku zabawy rozdzielane między tancerzy i tancerki - zabawa polega na tym, aby posiadacze jednakowych kotylionów odnaleźli się na sali i tańczyli parami. Zabawą kieruje wodzirej. Losowanie jest często "ustawiane", aby połączyć określone pary. 
Klasyczny kotylion to taniec wirowy, podobny do walca wiedeńskiego.

Kotylion wykonywany na Narodowe Święto Niepodległości pełni rolę dekoracyjnego emblematu, który jest wyrazem patriotyzmu i czczenia Święta Niepodległości.Wszystkie uczniowie klas 1- 3 oraz uczniowie klas 4- 6 naszej szkoły - którzy mieli w tym tygodniu zajęcia plastyczne - wykonali kotyliony. Mieli je przypięte do ubrań w dzień uroczystych apeli z okazji Święta Niepodległości. Jeśli ktoś chciałby zrobić kotylion w domu, to zamieszczamy poniżej instrukcję wykonania.INSTRUKCJA TWORZENIA KOTYLIONUPotrzebne materiały: szerszy pasek białej i węższy czerwonej krepy, dwa jednakowej wielkości białe koła, dwa paski papieru: biały i czerwony, klej, nożyczki.


Krok pierwszy: Przyklej dwa paski papieru (biały i czerwony) do białego koła tak, aby duża część papieru wystała od strony trójkątnych wcięć.
Krok drugi: Na brzeg wyciętego białego kółka nakładamy klej następnie przyklejamy krepę koloru czerwonego, układając ją w harmonijkę (zakładki) wlewając klej pod zagięty fragment krepy.
Pasek czerwonej krepy musi być węższy do białego! Nie jest to proste zadanie. Skup się maksymalnie.
Krok trzeci: Nakładamy klej na wewnętrzny koniec czerwonej krepy i przyklejamy w ten sam sposób (na zakładki) szerszą białą krepę.
Krok czwarty: Na tylną stronę kotylionu przyklej drugie białe koło. 
Krok piąty: Na przedniej części naklej napis: „Święto Niepodległości”.


GRATULUJEMY!

 

 

 

 

ROZSTRZGNIĘCIE KONKURSU O PAPIEŻU JANIE PAWLE II

http://www.dzien-papieski.pl/images/stories/papiez/logo_fundacji.pngZ okazji XI Dnia Papieskiego przeprowadzono w październiku ogólnoszkolne konkursy dotyczące życia i działalności Jana Pawła II.
Chętni uczniowie klas I – III mieli wykonać prace plastyczne w formie albumu. Ostatecznie nie otrzymano żadnych albumów z klas: 2c, 3a, 3 b, 3c. 
Klasy IV – VI  rozwiązywały (w zespołach trzyosobowych) test ze znajomości podstawowych faktów z życiorysu polskiego papieża.
Konkursy wygrali: 
klasy pierwsze – Krystian Błoński  z klasy 1c,    
klasy drugie – Fabian Trynkiewicz  z klasy 2a,
klasy czwarte – klasa 4a,
klasy piąte – klasa 5a,
klasy szóste – klasa 6a.
Przyznano również drugie i trzecie miejsce oraz nagrodę specjalną, którą zdobył za najlepiej rozwiązany test Adrian Latzki z klasy IVb.

Nagrody zostaną wręczone w czasie uroczystych apeli z okazji Narodowego Święta Niepodległości (w środę, 9 listopada 2011 roku oraz w czwartek, 10 listopoda 2011 roku).

Gratulujemy zwycięzcom,
dziękujemy wychowawcom 
oraz rodzicom za zaangażowanie!
                                                                                              Ilona Bukowiecka
Grażyna Kluszczyńska
Sylwia Przybysz

 

 

 

 

WAŻNA INFORMACJA O OBIADACH

Szanowni rodzice i uczniowie!

Przedpłata na obiady za miesiąc listopad w wysokości 54,00 zł (20 obiadów x 2,70 zł) przyjmowana będzie w sekretariacie w dniach od 2 do 4 listopada 2011 roku od godz. 7:30. Wyjątkowo 2 listopada 2011 roku wpłaty przyjmowane będą od godz. 11:00.
Wszystkie planowane nieobecności na obiadach zgłaszamy w czasie opłacania posiłków. 

Marzena Kowalewska
– intendentka szkoły

 

 

 

 

 

 

 

LISTOPADOWE SPOTKANIA Z RODZICAMI

8 listopada br. (wtorek) o godz. 17.30 odbędą się zebrania wychowawców z rodzicami uczniów klas IV-VI, zaś 9 listopada br. (środa) o godz. 17:30 odbędą się spotkania wychowawców z rodzicami uczniów klas 0- III.

Przydział sal na zebrania z rodzicami:

klasa 01 sala nr 30,
klasa 02 sala nr 31,
klasa Ia sala nr 22,
klasa Ib sala nr 38,
klasa Ic sala nr 33,
klasa IIa sala nr 44,
klasa IIb sala nr 39,
klasa IIc sala nr 42,
klasa IIIa sala nr 40,
klasa IIIb sala nr 32,
klasa IIIc sala nr 45,klasa IVa sala nr 22,
klasa IVb sala nr 33,
klasa IVc sala nr 44,
klasa Va sala nr 28,
klasa Vb sala nr 39,
klasa Vc sala nr 42,
klasa VIa sala nr 32,
klasa VIb sala nr 45.

Zapraszamy!
Dyrekcja, Grono Pedagogiczne, 
Pedagodzy Szkoły

 

 

 

 

HALLOWEEN W NASZEJ SZKOLE


W piątek, tj. 28 października br. na 3 i 4 lekcji odbył się apel dla klas IV-VI pt. „Czym różni się Halloween od Zaduszek?”. Nasze rozważania na temat polskich i zagranicznych obyczajów związanych z dniem Wszystkich Świętych uatrakcyjniło przedstawienie w języku angielskim pt. „A long time ago at Halloween night.” W programie były również recytacje polskich wierszy oraz pokaz dwóch prezentacji: w języku angielskim o Halloween oraz w języku polskim „Najciekawsze i najpiękniejsze polskie cmentarze.” Punktem kulminacyjnym z pewnością było rozstrzygnięcie konkursów: na najciekawszy plakat lub ozdobę związaną z Halloween oraz na najlepszy lampion z dyni, którego organizatorem był Samorząd Uczniowski naszej szkoły.
Apel przygotowali uczniowie klasy IVB, uczniowie koła języka angielskiego, klasa Vc oraz p. Beata Nowicka i p. Anna Smeja-Robak.

CZYM RÓŻNI SIĘ HALLOWEEN OD ZADUSZEK?

Na to pytanie próbowali odpowiedzieć sobie organizatorzy i uczestnicy apelu, który odbył się 28.10.2011r. w naszej szkole. W scenariuszu znalazły się treści zarówno te „nasze”, jak i „importowane”. Uczniowie z pewnością „podszlifowali” swoją znajomość angielskiego, gdyż mieli oni okazję obejrzeć krótkie przedstawienie w języku angielskim pt. „Once upon a time…”. Główne role w sztuce grali uczniowie klasy IV B i V A: Alicja Szymczak, Weronika Kaczmarek, Pola Jankowska, Nicole Pachura, Daniel Przybył.Natomiast swoją wiedzę na temat „importowanego” święta, jakim jest niewątpliwie Halloween, uczestnicy apelu poszerzyli oglądając prezentację w języku angielskim.
Dalsza część scenariusza poświęcona była rozważaniom dotyczącym „naszego” sposobu postrzegania obchodów Dnia Wszystkich Świętych i Zaduszek. Były więc recytacje wierszy, czas na zadumę i komentarz o najsłynniejszych i najpiękniejszych polskich cmentarzach. To, co z pewnością zrozumieli uczniowie to przesłanie, że w powiedzeniu „co kraj, to obyczaj” kryje się wiele prawdy, bo przecież każdy naród ma swoje tradycje.

                                          Organizatorzy: 
mgr Anna Smeja-Robak
                                                                       mgr Beata Nowicka

Lubimy razem wystepować...

”Trick or treat” Wcale nie jesteśmy tacy straszni!

 

 

 

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ 2011


Jak co roku, 14 października obchodzimy Święto Edukacji Narodowej potocznie nazywanym Dniem Nauczyciela. Dzień ten jest świętem wszystkich pracowników szkoły. W naszej szkoły obchodzimy go szczególnie uroczyście. Głównym punktem obchodów Dnia Edukacji Narodowej był uroczysty apel, który w tym roku odbył się w środę 12 października br. o godz. 13:45 w sali gimnastycznej. Apel przygotowały dzieci ze świetlicy szkolnej oraz Zespół Taneczny "Lejdis". Przed częścią artystyczną swoje wystąpienie miał Dyrektor Szkoły, który złożył życzenia społeczności szkolnej oraz wręczył nagrody nauczycielom i pracownikom administracji i obsługi za wzorową pracę w ubiegłym roku. Szkolna Kapituła Orderu Uśmiechu uhonorowała największym dziecięcym odznaczeniem Dyrektora Szkoły, mgra Wojciecha Konarskiego. Przedostatnim punktem apelu było złożenie życzeń pracownikom szkoły przez Zarząd Samorządu Szkolnego oraz wręczenie smacznych, własnoręcznie wykonanych kwiatów. Na koniec wszyscy chętni zatańczyli taniec pt. "Skrzypek", którego kroków nauczył nas Zespół Taneczny "Lejdis". Apel, jak zawsze był bardzo uroczysty, wzruszający i odbywał się w pięknej oprawie plastycznej, której wykonawczynią była pani Alicja Essuman - Mensah.

Ponadto, Dyrekcja Szkoły zaprosiła wszystkich pracowników placówki na uroczyste spotkanie, które odbyło się w czwartek 13 października br. o godz. 16:30 w świetlicy szkolnej.

O ŚWIĘCIEDzień NauczycielaNa mocy artykułu 74 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku, zwanej Kartą Nauczyciela, rocznica utworzenia Komisji Edukacji Narodowej (14 października) została uznana za oficjalne święto wszystkich pracowników oświaty.Dokładne brzmienie artykułu:
Art. 74. W dniu rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej, 14 października każdego roku, obchodzony będzie Dzień Edukacji Narodowej. Dzień ten uznaje się za święto wszystkich pracowników oświaty i jest wolny od zajęć lekcyjnych.Dzień Nauczyciela na świecieDzień Nauczyciela obchodzony jest w większości krajów na świecie w różnych dniach (np. w Argentynie 11 września, w Brazylii 15 października, w Chinach 10 września) związanych, podobnie jak w Polsce, z lokalnymi wydarzeniami. World Teacher's Day (Światowy Dzień Nauczyciela) pod patronatem UNESCO obchodzony jest od 1994 roku w dniu 5 października.

Komisja Edukacji NarodowejPierwsze na świecie ministerstwo oświaty powstałe na mocy uchwały Sejmu z dnia 14 października 1773 roku. Pełna, pierwotna nazwa komisji brzmiała : "Komisja nad Edukacją Młodzi Szlacheckiej Dozór Mająca". Inicjatorem jej powstania był ksiądz Hugo Kołłątaj. KEN powstała po rozwiązaniu w 1773 roku zakonu jezuitów, który do tej pory sprawował piecze nad edukacją w Rzeczypospolitej. W pierwszych latach działania komisja opracowała i wprowadziła trójstopniowy model edukacji. Stopień pierwszy - szkoły parafialne (dla niższych stanów - chłopów i mieszczan), stopień drugi - przeznaczone dla rodzin szlacheckich szkoły powiatowe i stopień trzeci, najwyższy, dla najbardziej uzdolnionych - uniwersytety (w tych czasach istniały dwa: w Krakowie i Wilnie).
Do głównych reform systemu oświaty, obok wprowadzenia trzystopniowego podziału, zaliczyć należy: opracowanie nowych systemów nauczania, wprowadzenie podręczników w języku polskim, wprowadzenie polskiej terminologii naukowej, reformę Akademii Wileńskiej i Krakowskiej, utworzenie seminariów dla nauczycieli, wprowadzenie w szkołach wychowania fizycznego, utworzenie „Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych” (instytucja opracowująca podręczniki i programy nauczania), dopuszczenie dziewcząt do edukacji na równych prawach z chłopcami.

FOTORELACJA Z UROCZYSTEGO APELU

 

 

 

 

ŚLUBOWANIE KLAS PIERWSZYCH

W piątek, tj. 30 września 2011 roku o godz. 9:00 w sali gimnastycznej przeżywaliśmy pasowanie pierwszaków na uczniów naszej szkoły. Uroczystość pasowania na ucznia klasy pierwszej jest dużym wydarzeniem w życiu szkoły. Przygotowania do tej uroczystości trwają co roku kilka tygodni, a uczestniczą w nich nie tylko uczniowie klas kształcenia zintegrowanego z nauczycielami, ale także rodzice i Samorząd Uczniowski. Uroczysty apel z jego częścią artystyczną przygotowała klasa III c ze swoją wychowawczynią panią Iwoną Masiak oraz członkowie Samorządu Uczniowskiego. Pasowania pierwszoklasistów dokonali Królowa i Król Szkoły, czyli mgr Hanna Matuszewska i mgr Wojciech Konarski.
Tradycyjnie po uroczystości pasowania każda klasa pierwsza posadziła swoje drzewko w ogródku koło sali gimnastycznej.

 

 

 

 

ZEBRANIE RADY RODZICÓW

We wtorek, 20 września br. o godz. 16:00 odbędzie się zebranie Rady Rodziców z Dyrektorem SP nr 41 w Bydgoszczy.

Serdecznie zapraszamy! 
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy

 

 

 

 

WRZEŚNIOWE SPOTKANIA Z RODZICAMI

13 września br. (wtorek) o godz. 17.30 odbędą się zebrania wychowawców z rodzicami uczniów klas IV-VI, zaś 14 września br. (środa) o godz. 17:30 odbędą się spotkania wychowawców z rodzicami uczniów klas 0- III.

Przydział sal na zebrania z rodzicami:

klasa 01 sala nr 40,
klasa 02 sala nr 44,
klasa Ia sala nr 22,
klasa Ib sala nr 28,
klasa Ic sala nr 38,
klasa IIa sala nr 30,
klasa IIb sala nr 39,
klasa IIc sala nr 42,
klasa IIIa sala nr 32,
klasa IIIb sala nr 45,
klasa IIIc sala nr 33,klasa IVa sala nr 27,
klasa IVb sala nr 33,
klasa IVc sala nr 16,
klasa Va sala nr 28,
klasa Vb sala nr 31,
klasa Vc sala nr 17,
klasa VIa sala nr 32,
klasa VIb sala nr 30.

Zapraszamy!
Dyrekcja, Grono Pedagogiczne, 
Pedagodzy Szkoły

 

 

 

KIERMASZ KSIĄŻEK UŻYWANYCH

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

W poniedziałek, 12 września  2011 roku od godz. 14:00 na holu I piętra odbędzie się kiermasz książek używanych.
Zainteresowani będą mogli nabyć podręczniki po niższych cenach. Sprzedający zaś muszą pamiętać, że książki, które chcą odsprzedać muszą być: w dobrym stanie, wycenione przez rodziców, odpowiednio przygotowane – bez okładek i zbędnej zawartości.


Zapraszamy! 
Iwona Szymczak – pedagog szkoły 
Gracjan Czapiewski – opiekun SU

 

 

 

 

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2011/2012

Informujemy, że w czwartek, 1 września 2011 roku odbędzie się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2011/2012 według poniższego harmonogramu:

* klasy 1-3 godz. 9.00, 
* klasy 4-6 godz. 11.00, 
* "O" godz.12.00.

Ponadto, 30 sierpnia br. (wtorek), jak i 31  sierpnia br. (środa) o godz. 10.00 odbędą się posiedzenia rady pedagogicznej.

Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 41 
w Bydgoszczy

 

 

 

 

POLSKA PREZYDENCJA W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ

Polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej zaczęła się 1 lipca 2011 roku, a zakończy się 31 grudnia 2011 roku. Jest to pierwsza polska prezydencja. Przez sześć miesięcy Polska będzie przewodniczyć pracom Rady Unii Europejskiej jako pierwsze państwo tria: Rzeczpospolita Polska – Królestwo Danii - Republika Cypryjska. Sprawowanie prezydencji w Unii Europejskiej jest naturalną konsekwencją przystąpienia Polski do UE w 2004 r. i szczególnego rodzaju zobowiązaniem wynikającym ze statusu państwa członkowskiego. Logiem prezydencji jest sześć kolorowych, skierowanych w górę strzałek oraz polska flaga. Całości towarzyszy napis „PL2011.eu”. Logo nawiązuje symboliką do Solidarności.